Gemeente Heerhugowaard en betrokken partijen zijn tevreden over de samenwerking rond de herinrichting van de Zuidtangent bij het geplande treinviaduct. Wat betreft de stadszijde in ieder geval. De westzijde is nog genoeg over te doen, laat Gerard Ligthart, lid van zowel de klankbordgroep west als oost, het NHD weten.

De klankbordgroep die zich inzet voor herinrichting aan de zijde Industriestraat is nog 'alles behalve tevreden'. Als het verkeer op de Zuidtangent niet meer regelmatig wordt opgehouden door passerende treinen, wordt de file op de Industriestraat in de avond nog langer. Vooral voor vrachtwagenchauffeurs is het nu al lastig om ertussen te komen.

Klankbordgroep west is skeptisch over het plan van de gemeente om de middenberm van de Zuidtangent door te trekken, en verkeer vanaf de Westerweg (N242) via een grote lus naar de Industriestraat te laten rijden. De route loopt dan via de Gildestraat, om kantoorgebouw Waarderpoort heen, direct langs het spoor en via de Handelsstraat. Maar veel ruimte is er niet tussen het gebouw en het spoor voor twee rijbanen, geschikt voor zwaar verkeer (op de afbeelding is slechts één rijbaan getekend). En daarbij komt dat op kaarten niet duidelijk is waar de erfgrens ligt. Wellicht moet grond gekocht worden van de vastgoedeigenaar en die zou wel eens goed dwars kunnen gaan liggen. Geen rustige Gildestraat en sloten meer om zijn kantoorgebouw, maar een drukke weg met ook vrachtverkeer.

Ligthart ziet volgens het NHD een idee uit het alternatieve tunnelplan van oud-wethouder Rob Mark wel zitten: een verhoogde rotonde met meerdere gescheiden banen. Maar dit idee zou amper besproken zijn in de klankbordgroepen.

Pin It
Bekeken: 5763x
http://perizinan.bulelengkab.go.id/products/rahasia-slot-mahjong/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/maxwin-pg-soft/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/mahjong-gampang-menang/ https://sisdata.unpak.ac.id/uploads/sgacor/ https://ee.itk.ac.id/data/